Szerettem volna készíteni egy szimpla emeletes tortát. Gondoltam barna fondant-tal bevonom, és fehér virágokkal díszítem. Megsütöttem a piskótákat, kiszúrkáltam a fondant-virágokat, és vártam, hogy elaludjanak a gyerekek.
Nos, ott kezdett változni a terv, hogy gondoltam, hogy a tölteléknek szánt vajkrémen kikísérletezem a barna szín kikeverését. Nos, nem sikerült. Viszont egy idő után nem is erőltettem tovább, mert megtetszett az egyik sötétlilás árnyalat. (A következő bejegyzésben feltüntetetm, hogy egyébként hogyan keverhetőek ki az egyes színek az alapszínekből.)
Másodszor pedig, köztudott, hogy egy szelet kenyeret sem tudok egyenesen levágni, hát a tortalapokat sem sikerült egyformára alakítani. Nem estem kétségbe, gondoltam legyünk kreatívak, lássuk mi maradt.
Ez a két torta lett a végeredmény. A piskótás fotón még más tervet láthattok, de mire a piskótára felkerült az első krém, változtattam ismét. Talán jobb is így...



Így készültek:

1. A megmaradt piskótákat ide-oda pakolgattam.


2. Egy gombácskát terveztem ekkor, piros fondant, fehér pettyecskék, stb...


3. Itt már kialakult a végleges kép, és felkerült az első réteg színezett vajkrém is.


4. A gomba forma maradt, de a piros-fehér pöttyös tervnek lőttek.:)

5. Miután felkentem az első réteg vajkrémet, betettem a tortákat a fagyasztóba, éppen csak annyi időre, amíg lezuhanyoztam. Ja, a lapok közé kentem egy kis baracklekvárt is.
Ez lett a végeredmény. Lila (vagy lilás) torta fehér fondant virágokkal, rózsaszín gyöngyökkel a virágok közepén. Ez az első olyan tortám, amit már vagy tízszer megnéztem a hűtőben, mióta elkészült. Egyszerű, de szuper. Egyébként a weboldal bal oldali tortái között van egy barna színű, az volt a minta.

6. Aztán elkészült a másik torta is, ami igazából már csak formailag egy gomba. Itt nem lett olyan szép a vajkrémes bevonat, de azt tudni kell, hogy az alsó részt nagyon nehéz volt bekenni. Máskor csak a kenés után teszem rá a tetejét. A tortába, három helyen hurkapálcát szúrtam, hogy ne csússzon szét. A tetejére is maradt egy-kétvirág, plusz a rózsaszín gyöngyök.


Azt viszont elárulom, hogy a tetején a díszítés a fondant virágok kiszúrkálásakor fennmaradt rész. (TIPP!) Amikor kiszúrkáltam a virágokat, és ottmaradt ez a hálószerű akármi, annyira jól nézett ki, hogy elhatároztam, nem gyúrom össze újra, hanem így félreteszem, mert egy tortán nagyon jól mutatna. Nem hittem, hogy ilyen hamar fel is használom majd. Máskor is készítek ilyet, de akkor nagyobb felületet szúrkálok ki, hogy miután ráhelyezem a tortára dísznek, a torta oldalán lógjon le körbe ez a "háló". Nagyon szuperül nézne ki, ahogy lóg a "háló", és arra is ragasztanék virágokat, pl rózsát. Azt hiszem, hogy legközelebb ezt kipróbálom. Ez lesz a következő tortám.


Rögtön megírom a színek keverését, de a nyomófejek használatának ismertetésére ma már ismét nincs energiám.
******************************************************************************

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése