Ahogy tegnap ígértem most elolvashatjátok, hogyan készült ez a meseszép Chanel nesszeszer, sőt a bejegyzés végén egy másfajta elkészítési módot is megtekinthettek, amennyiben álló ritikült szeretnétek készíteni.


Juhászné Kiss Benadett (Miskolc) készítette a képen látható Chanel-neszeszer tortát, és mesélte el nekem a titkait.

Két óvodás kisfiú mellett sütögetek tortákat, így mindig jelzem, hogy a köszönet a férjemnek is jár, amiért biztosít nekem 1-1 torta elkészítéséhez egy teljes szabadnapot.
Ezt a Chanel neszeszer tortát a főnökömnek készítettem 40. születésnapjára, mert szereti a szép, igényes és nőies dolgokat. Nem tudom, hogy melyikünk örült jobban: ő a tortának, vagy én az ő őszinte örömének.

Maga a torta egy vajkrémes (csokis) torta, kakaós piskótával.
Krémből mindig többet készítek, hiszen mindig ugyanazt a krémet használom a fondant alá, amivel megtöltöm a tortát. 3 csomag dr. Oetker étcsokis pudingport 30 dkg kristálycukorral és 2 csomag vaníliáscukorral 1 liter tejben megfőzök. A teljesen kihűlt, sűrű pudingot apránként keverem az előzőleg felhabosított, 500g-os Rama margarinhoz. Szerintem fél adag krém is elegendő, de én még nem mertem kísérletezni ezzel

A piskóta tekintetében én a szódabikarbónára esküszöm. Talán a cukrászok fogják most a fejüket, de a tojás fehérjét nem verem fel előzőleg, hanem a hozzávalókat egy nagy tálba borítom, majd habverővel keverem el alaposan, és 26 cm kerek tortaformában (nekem a Lidl-ben vásárolt állítható van) mehet a sütőbe; így is gyönyörűen magas, szellős, puha piskótát kapok. A hozzávalók a következők: 
Szódabikarbónás piskóta: 6 tojás, 6 ek cukor, 1 cs vaníliás cukor, 4 púpozott ek liszt, 2 púpozott ek holland kakaópor, 1 csomag sütőpor, csipet só, késhegynyi szódabikarbóna.
A piskótát általában kihűlés után frissentartó fóliába csomagolva hűtőbe teszem, így pár óra múlva gyönyörűen lehet vízszintesen szeletelni.

A fondantot is saját magam készítettem el. Erre természetesen többféle recept létezik, amit mindenképpen ki szeretnék emelni, az az, hogy a fondant hófehér színét Rama vaj helyett pálmavajjal lehet elérni, amit bioboltban szereztem be. A másik a porcukor márkája (Sweet Family), mert ez az egyetlen porcukor ami nem csomósodik ezért gyönyörűen lehet vele dolgozni.
A fondant nyújtását mindig sütőpapíron végzem, így nem okoz gondot a tapadás-szakadás, és a borítás is sokkal egyszerűbb.
Kivitelezés:
Sokan kérdezték, hogyan értem el a neszeszer-alakot. Még többen megdöbbentek, amikor elmondtam, milyen egyszerű: egy kerek torta, félbevágva, és felállítva (amennyiben álló neszeszert szeretnénk; én a szállítás miatt készítettem inkább fektetve a tortát).

A torta megtöltése és borítása után következik a kedvenc részem: a díszítés, ami számomra az alkotást, a fantáziát és a kikapcsolódást, feltöltődést jelenti.

A táska színei: a fondant hófehér színét a már említett pálmavajjal, a csokibarna színt magas kakaóvaj-tartalmú holland kakaóporral értem el.

A cipzár mintáját és a varrásmintát csavarhúzó hegyével, aprólékos munkával, nagy odafigyeléssel készítettem; a Chanel-jelet pedig két eltérő méretű pohár vagy pogácsaszaggató segítségével (két karikát kaptam, amiből C betűt készítettem, majd összeillesztettem). A patentokat ezüst színű cukorgyöngyből készítettem.


A díszek felragasztását vízben feloldott fondanttal szoktam megoldani. A kész tortát beolajozott szilikonecsettel kentem át, így gyönyörű fényt kapott, és méginkább érvényesült a bőrhatás.


A következő torta elkészítését pedig a Not Quite Nigella oldalon találtam meg. A fotókra kattintva az oldalra ugorhattok a részletes prezentációért.



Így kezdődik a készítés:



A teljes anyaghoz kattints bámelyik képre!






A végeredmény több színben is: (a pontos elkészítéshez a Not Quite Nigella oldalára kell ugranod.)

1 megjegyzés:

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése