Társszerző pályázatunk egyik jelentkezője Szalaba Krisztina az SzK Design tulajdonosa. Ismerjétek meg őt, és rögtön az első anyagot, amit elkészített számotokra.


Krisztina bemutatkozása



Szalaba Krisztina vagyok 38 éves, Nagykátán élek a családommal. Itt üzemel 2014 augusztus óta a saját vállalkozásom: az SzK design tortaműhely.
Cukrász végzettségem van most már több, mint 20 éve. Jóideig nem tudtam a szakmában dolgozni, de amikor végre visszacsöppentem bele, rádöbbentem, hogy nagyon sokat változott a szakma, díszítésileg és kivitelezésben is. Éppen ezért többféle kurzuson vettem részt, hogy a trendi díszítési technikákat elsajátítsam. Nagyszerű oktatóknál jártam, rengeteget tudok a tőlük tanultakból hasznosítani a munkámban.
A formatortákat airbrush technikával színezem, a virágok cukorvirágból készülnek és a karamell világával is volt szerencsém megismerkedni. Az én műhelyemben mindent saját kézzel készítek, itt nincs ostyafotó, grafikával-ételfestékkel kézzel festem meg még az arcképeket is. Amikor elkezdtem a saját tortaműhelyem létrehozását, már akkor az volt az elhatározásom, hogy minden kedves megrendelő saját,személyre szabott,egyedi tortának örülhessen, ami minőségi alapanyagokból készüljön!
Sikerült is véghezvinnem az elképzeléseimet, és a jövőben is mindent megteszek ennek érdekében. Mára talán a szlogenem is lett: Egyedi-kézműves torták minden alkalomra!

Bárki elérhet a facebookon „SzKdesign tortaműhely” néven, sőt megtalálhat Nagykátán.

Cápa torta elkészítése

A torta receptje:
Amire szükségünk lesz a piskótához:
7 tojás
140 g cukor
170 g liszt
fél kávéskanál sütőpor
fél kávéskanál vaníliás cukor,

Hagyományos módon piskótát sütünk az alapanyagokból 20x28 cm-es formában.
kihűlés után epres-mascarpone krémmel betöltjük.

A krém hozzávalói és elkészítése:
250 g mascarpone
250 g tejszínhab
250 g eper (amit előtte megfőzünk, majd turmixoljuk)
200 g főzött zselatin

Az eper főzése:
Az epret (lehet fagyasztott is) 100 g cukorral, 1 kávéskanál őrölt fahéjjal, fél citrom héjával és levével összefőzzük, majd botmixerrel pépesítjük és kihűtjük.
Ezt az epret a kihabosított mascarponéval összekeverjük, hozzáadjuk a tejszínhabot és a meleg zselatint.
Zselatin:
30 g zselatint, 100 g cukrot és 5 dl vízet kell egy edényben felforralni.


A kihűlt piskótát három lapra vágjuk, majd visszatesszük a formába, amiben sütöttük, és ebben töltjük be a krémmel. Hűtőben dermesztjük legalább hat-hét órán át. Én szeretem ,ha egy egész éjszakát a hűtőben áll, mert jobb vele dolgozni, főleg ha formatortát készítünk belőle. 



Ezután formára faragom a tortát, majd vajkrémmel átkenem. A vajkrém aránya 1:1 margarin és porcukor kihabosítva. Miután a egy réteg vajkrémmel átkentem a torta felületét, visszateszem a hűtőbe legalább egy órára. A torta hungarocell-lapra kerül, ezt már egy nappal korábban méretre vágom, lekenem vékonyan vajkrémmel és K2 tortaburkolóval borítom. K2 hiányában lehet sima fondant is a borítás.  
Airbrush pisztollyal fújtam kékre a lapot.

A Cápa kiegészítői

A cápa uszonyait már a torta összeállítása előtt két-három nappal Smartflex velvet anyagból megformázom, drótot is szúrok mindbe. A lehűlt tortát beburkolom K2 tortaburkoló anyaggal, formázom, figyelve a cápa fotóját, véglegesre alakítom.  




Az uszonyokat is ráhelyezem és airbrush pisztollyal, szürke, kékes-feketés színnel még egyszer egyenletesre fújom, árnyékolom. 




Áthelyezem a formatortát a hungarocell alapra. Az utolsó simítások jönnek, azaz a fogai, sőt kicsit a szájánál be lehet festeni piros ételfestékkel, hogy véresnek tűnjön. A hungarocellre hullámokat alakíthatunk ki a burkolóanyagból. Használhatunk kékre színezett hidegzselét, ha a vizet szeretnénk utánozni.


 Az SzK Design facebookos oldalát a logóra kattintva elérhetitek.:


https://www.facebook.com/SzKdesigntortamuhely?ref=ts&fref=ts


A Cápa torta elkészítését és Krisztina bemutatkozásá a június elején megjelenő Tortadíszítés Magazinban is olvashatjátok!




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése