A családunk kedvenc receptje. Az biztos, hogy mindig remekül sikerül és soha nem marad egy darab sem. - meséli Futó Gabriella, a Gabu Cakes oldal üzemeltetője, cukrász, blogger.
Eredetileg óvodás korom óta orvos akartam lenni. Ennek megfelelően gimnáziumot kezdtem. A nyolcadikos ballagás után elkezdtem dolgozni egy cukrászdában, mint pultos.
Nem igazán foglalkoztam a sütikkel, csak dolgoztam nap nap után. Aztán egy nap elkezdett érdekelni a díszítés. Pont akkor volt a sógornőm szülinapja és kitaláltam, hogy majd én sütök, de hozzáteszem, hogy egy kávét nem tudtam megfőzni. Szóval nekiálltam ott a cukrászdában, és egyre jobban tetszett. Díszítgettem gyönggyel, ezzel-azzal. Nagyon jól sikerült és finom is lett, mindenki azt mondta: "Legyél csak orvos! Jó lesz ez hobbynak..." Sajnos egy betegség folytán nagyon sokat hiányoztam az iskolából, és nem is igazán tudták megállapítani a mai napig sem, hogy mi is a bajom, és egyszerűen kiszerettem ebből az orvosos dologból. Elvégeztem a gimit, leérettségiztem, de akkor már túl voltam két cukrászversenyen, amelyeken bronz és oklevél minősítést szereztem! Persze, mint hobbicukrasznak, innentől nem volt kérdés, hogy mi is a nekem való szakma. Nagy nehezen, de találtam egy OKJ-s képzést, amit nemrégiben fejeztem be, és végül cukrász lettem. Ezek után derült ki, hogy a családban tolonganak a cukrászok és a papír nélküli, de sütésben tehetséges emberek. Lehet, hogy ez nálunk családi vonás.
Szeretném életem végéig ezt csinálni, sőt később esetleg tanítani is, és saját cukrászdát nyitni. Terveim, álmaim vannak, most haladok lépcsőről-lépcsőre lassan.


Kinder Bueno szelet
Fotó és szöveg: Futó Gabriella
Gabu Cakes


Hozzávalók: 
- 6 db tojásfehérje, 
- 6 evőkanál kristálycukor, 
- 1 evőkanál étolaj,       
- 2 evőkanál liszt, 
- 2 evőkanál zsemlemorzsa, 
- 1/ 2 csomag sütőpor, 
- 15 dkg vágott dió, 
- kb. 1/2 üveg mogyorókrém, 
- háztartási keksz

Krém: 
- 1/2 liter tej, 
- 6 db tojássárgája, 
- 25 dkg cukor, 
- 1 csomag vaníliás puding, 
- 3 evőkanál liszt, 
- 10 dkg csokoládé, 
- 25 dkg margarin

A tészta elkészítése:

A 6 db tojásfehérjét a cukorral felverjük. Hozzáadjuk az étolajat, a sütőporos lisztet és a zsemlemorzsát. Tepsiben vagy tepsi hátulján (kb. 32*24 cm) sütőpapírra tesszük a masszát, megszórjuk a vágott dióval, majd 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük. A meleg tésztát megkenjük mogyorókrémmel.

A krém elkészítése: 

A tojássárgáját, a pudingport, a lisztet a fél literből egy kevés tejjel simára keverjük. A többi tejet a cukorral felforraljuk, a tojássárgás masszához öntjük és folyamatos keverés mellett besűrítjük. A kapott krémet elfelezzük.
A krém egyik felébe belekeverjük a megolvasztott csokoládét. Kihűtjük. A margarint két részre osztjuk és gépi habverővel belekeverjük a sárga és a csokis krémbe.

Összeállítás: 

A mogyorókrémmel megkent tésztára rákenjük a sárga krémet, ezt beborítjuk tejbe mártogatott háztartási keksszel, erre jön a csokis krém, a tetejére a 3 - 4 dl tejszínből vert kemény habot tesszük.

Sok szerencsét az elkészítéshez, senki sem fogja megbánni, az biztos!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése